Miért nem csírázik a kampányod?

A célcsoport, az üzenet és az időzítés

Képzeld el, hogy elültetsz egy magot. Gondosan beteszed a földbe, meglocsolod, várod, hogy kinőjön, de semmi sem történik. Napok múlnak, de a mag csak nem csírázik. Elrontottál valamit? Lehet. De vajon mit? A marketing is pont ilyen.

Sokan azt hiszik, ha kiraknak egy hirdetést a Facebookra vagy posztolnak valamit az Instagramra, akkor jönnek majd a vevők, mint méhek a virágra. De ez nem mindig működik. Nézzük meg, mi lehet az oka annak, hogy „nem csírázik a kampányod”, azaz miért nem hoz eredményt a marketinged.

1. Nem jó magot választottál, vagyis nem a megfelelő emberekhez szólsz

Képzeld el, hogy répamagot ültetsz a homokos tengerparton. Hiába locsolod, abból nem lesz répa.
Ugyanez van a marketinggel is: ha nem azokhoz szólsz, akiket tényleg érdekel a terméked vagy szolgáltatásod, akkor nem fog működni.

Kérdezd meg magadtól:

Ez az a bizonyos célcsoport. Ha nem nekik beszélsz, akkor csak pazarolod az időd.

2. Nem elég világos az üzeneted, vagy nem érthető, mit szeretnél

A vevők nem gondolatolvasók. Ha csak annyit mondasz: „Szuper ajánlat!”, az olyan, mintha a növényednek azt mondanád: „Nőj, mert csak!”

Az embereknek pontosan tudniuk kell:

Ez az üzenet, ami ha zavaros, nem ér célba.

3. Rosszkor ültettél, vagyis nem jó az időzítés

Hiába tökéletes a mag és a föld, ha télen próbálod elültetni a paradicsomot, nem fog kikelni. A marketingben is számít, mikor szólsz a vevőkhöz.

Példák:

Ez az időzítés. Ha jókor szólalsz meg, nagyobb az esély a sikerre.

Összefoglalás: a három kerti kulcsszó

Ahhoz, hogy a kampányod tényleg növekedni kezdjen, ezt a három dolgot mindig nézd meg:

✅ Kinek szól? (célcsoport)
✅ Mit mondasz? (üzenet)
✅ Mikor mondod? (időzítés)

Ha ezek rendben vannak, akkor a mag csírázni fog, és a kampányod is termést hoz, vevőket, vásárlókat, sikert.


Kapcsolódó tartalom:
Link Kapcsolódó témák Utoljára módosítva
Tartalomgyártás tervezés és készítés szempontjai
  • marketingkommunikáció
  • tartalomkészítés
2025. 08. 27.
Túl sok platform, túl kevés fókusz. Hol érdemes igazán jelen lenned?
  • közösségi média
  • online jelenlét
  • marketingkommunikáció
2025. 08. 25.
Termékeny talaj = működő vállalkozás
  • marketingterv
2025. 08. 25.
10 dolog, amit ideje elhagynod a weboldaladról
  • weboldal
  • online jelenlét
2025. 08. 25.
Nemcsak megszerezni, hanem megtartani is! A hűséges vevők kertje
  • ügyfélszerzés
  • ügyfélkapcsolat
2025. 08. 25.
Többszintű kertészkedés. Hogyan skálázhatod a vevőszerzést?
  • ügyfélszerzés
2025. 08. 25.
3 egyszerű lépés a márkád online láthatóságának növeléséhez
  • marketingkommunikáció
  • márka
  • kommunikációs csatorna
2025. 08. 25.

miért nem csírázik a kampányod - digitális kertem - válóczi károly.jpg
A képet Geminivel készítettem.