Marketingautomatizáció eszközei
Úgy képzeld el az automatizáció világát, mint egy precíz öntözőrendszert a Digitális Kertedben: minden lépés a feliratkozástól a kosárelhagyás utáni emlékeztetőig pontosan és automatikusan történik, mintha ültetnéd, locsolnád és gondoznád a növényeidet. Ebben az öntözőrendszerben nem neked kell kattintgatni és utánkövetni, helyetted és helyesen történik minden.
Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat az eszközöket, amelyekkel:
- automatizálhatod az e-mail marketinget, legyen szó feliratkozásról, üdvözlő üzenetekről vagy kosárelhagyás esetén küldött emlékeztetőkről; (pl. Mailchimp, SalesAutopilot, MailerLite, ActiveCampaign, Brevo),
- hatékony landing oldalakat és űrlapokat építhetsz, amelyek automatikusan továbbítják az érdeklődőket az e-mail kampányaidba.
Fedezd fel, milyen egyszerűen működhet egy olyan rendszer, amely helyetted dolgozik, s közben te igazán a lényegre fordíthatod az energiád!
1. Eszközök a gyakorlatból érdeklődőszerzésre
Az online marketing automatizációs eszközök hatékony megoldásokat nyújtanak a vállalkozóknak az érdeklődőszerzés optimalizálására.
Az alábbiakban bemutatok néhány folyamatot és eszközt, amelyek segítenek a potenciális ügyfelek megszerzésében.
E-mail marketing automatizálása
Az e-mail marketing automatizációja lehetővé teszi, hogy egy automatizált folyamat elkészítése után potenciális ügyfelekkel léphess kapcsolatba személyre szabott módon. Automatizálható például a feliratkozás hírlevelekre, vagy a feliratkozás utáni üdvözlő e-mailek, kosárelhagyó emlékeztető levelek, így növelve az érdeklődőszerzési folyamat hatékonyságát.
Eszközök: Mailchimp, Salesautopilot, MailerLite, ActiveCampaign, Brevo
Automatizált landing oldalak és űrlapok
Egy jól megtervezett landing oldal “csalival” (csali lehet például ingyenes e-book, sablon, esettanulmány) ami vonzza az érdeklődőket, kapcsolódó automatizációval hatékony lehet ügyfélszerzésre.
Ezek az oldalak integrálhatók akár más rendszerekkel, és e-mail marketing platformokkal, így a beérkező leadek automatikusan bekerülhetnek egy utánkövető kampányba is.
Eszközök: céges weboldal és/ vagy Salesautopilot, MailerLite, Leadpages, Instapage
Közösségi média automatizálása
Automatizálhatod a közösségi média posztjai közzétételét időzítéssel, így folyamatosan érheti el a célközönségét. Ezen felül egyes felületek kapcsolhatók más eszközökkel, így a beérkező üzenetekre és visszajelzésekre a válaszok is automatizálhatók.
Eszközök: Facebook tartalomnaptár, Buffer, Later, Hootsuite
Hirdetési kampányok automatizációja: Facebook Ads, Google Ads
Automatizált marketing adatgyűjtés és jelentéskészítés eszközei: Google Analytics és Ads rendszeres jelentések.
2. Érdeklődőből vásárlóvá formálás automatizálásának eszközei
Az online marketing automatizációs eszközök nemcsak az érdeklődők megszerzésében, hanem azok vásárlóvá formálásában is rendkívül hatékonyak lehetnek. A következőkben néhány folyamatot és automatizációs eszközt mutatok be röviden, amelyek segítik a vállalkozókat.
E-mail marketing automatizálása
Az e-mail marketing automatizálás kulcsszerepet játszik abban, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek. Automatizált e-mail sorozatok küldése, mint például termékajánlók és exkluzív ajánlatok, ösztönözhetik az érdeklődőket arra, hogy végül vásárlóvá váljanak.
Eszközök lehetnek: Mailchimp, Salesautopilot, MailerLite, ActiveCampaign, Brevo
Kosárelhagyó emlékeztető és véleménygyűjtés
Webáruházban ha valaki kosárba helyezi a terméket, de nem véglegesíti a vásárlást, automatikusan küldhető neki egy emlékeztető e-mailt, amely tartalmazhat kedvezményt vagy ingyenes szállítást a vásárlásra ösztönzés érdekében. Ezen felül a vásárlás utáni véleménykérés automatizációját is készíthet.
Webáruház rendszerek, amikben kialakítható ez az automatizáció: WooCommerce, Shopify, Shoprenter, Unas
Remarketing hirdetési kampányok
A remarketing kampányok segítségével automatikusan újra célozhatod azokat az érdeklődőket, akik korábban már jártak a weboldaladon, de még nem vásároltak.
Eszközök: Facebook Ads, Google Ads
Chatbot-ok automata ügyfélszolgálathoz: Manychat
Mesterséges intelligencia alkalmazása automatizációkban: ChatGPT, Copilot, Jasper stb.
3. Vásárlás utáni ügyfélmegtartás eszközei
Kiemelten fontos szerepet játszanak az online marketing automatizációs eszközök az ügyfelek megtartásában és hosszú távú gondozásában is.
Az alábbiakban, felsorolás szinten bemutatok néhány automatizációt, amit mindenképp érdemes használnod a vállalkozásodban:
- Automatizált hűségprogramok működtetése
- Vásárlói vélemények gyűjtése: Trustindex
- Automatizált e-mail kampányok vásárlói értékelések kérésére
- Születésnapi és különleges alkalmakhoz kapcsolódó ajánlatok automatizálása
- Automatizált termék visszajelzések gyűjtése
- Ügyfél edukáció és onboarding automatizációk
- Vásárlás utáni ajánlatok automatizálása stb.
Összegzés
A marketingautomatizáció eszközei olyanok, mint a kertedbe telepített különböző öntözőfejek és kerti szerszámok: mindegyiknek megvan a maga feladata, és együtt egy virágzó, önműködő rendszert alkotnak. A legnagyobb erejük abban rejlik, hogy egyszer beállítod őket, és onnantól a háttérben dolgoznak. Így neked több időd marad építeni a stratégiát, ápolni az ügyfélkapcsolatokat, vagy akár új magokat vetni a vállalkozásodban.
Ha pedig szeretnéd látni, hogyan épülhet fel egy teljes, egymásra épülő marketingautomatizációs folyamat, akkor ajánlom a kapcsolódó cikkemet a Marketingautomatizáció alapjai -ról. Ott lépésről lépésre mutatom meg, hogyan lehet az eszközöket egy összehangolt, hatékony rendszerbe kötni, hogy a Digitális Kerted ne csak szép, hanem bőséges termést hozó legyen.
Kapcsolódó tartalom:
Link | Kapcsolódó témák | Utoljára módosítva |
---|---|---|
Marketingautomatizáció alapjai |
|
2025. 08. 11. |
Folyamatokról és automatizálásokról |
|
2025. 08. 14. |
Három egyszerű workflow, amit már ma beállíthatsz a vállalkozásodban |
|
2025. 08. 10. |